Диорама - Железничката станица во Битола на почетокот на 20-тиот век
П Л А Н И Р А Њ Е
Диорамата е замислена да ја прикажува железничката станица во Битола во периодот од последните години од владеењето на Отоманската империја до последните денови на 1-та Светска војна.
Битола - скица на диорама |
Цивилната композиција би се состоела од пет вагони: три патнички и два товарни вагони и би ја претставувалa композицијата од фотографијата направена во Битола во 1907 година:
Фотоатеље „Манаки„ - Битола 1907 |
Како најпогодни за преработка со цел да се добијат вагоните од фотографијата се моделите на PIKO за патничките и моделите на ТRIX за товарните вагони:
PIKO 5/6516-010 & TRIX 24082 |
Воената композиција би била составена од два до три товарни вагони како од отворен така и од затворен тип.
Модели слични и погодни за преработување во вагоните на Српските државни железници кои во тоа време биле употребувани за дотур на воен материјал кон линијата на фронтот а кои ги среќаваме на фотографиите од времето на Балканските војни на трасата Солун-Битола, на пазарот ни нудат производителите BRAWA i TRIX:
Brawa 2083 |
Brawa 48021 Trix 24116 |
Trix 23510 |
Главниот атрибут без кој диорамата не би можела да го добие посакуваниот изглед е модел на зградата на железничка станица.
Модел погоден за преработка од кој би се добил модел на Битолската железничка станица нема. Меѓутоа, правењето на модел во „домашната работилница„ не би требало да претставува проблем кога ќе се земе во предвид дека станицата генерално нема претрпено никакви значајни промени кои драстично би го промениле нејзиниот оригинален изглед.
Затворањето на едната излезно/влезна врата како и неколкуте „разубавувања„ на фасадата кои се направени во подоцнежните години не би требало да влијаат при изработката на моделот на станицата во нејзин оригинален лик така да денешниот изглед на истата може слободно да се земе како основа за правење на модел.
Bitola 1916 - today |
Roco 42201 |
.
No comments:
Post a Comment